Σάββατο 14 Μαρτίου 2009

Το καλό, ευτυχώς, υπάρχει πάντα...








Δάσκαλοι και μαθητές μαζί με τον καλλιτέχνη. Υπάρχει ελπίδα, σίγουρα...

Μαύρισε η ψυχή μας χθες και προχθές, με όσα διαβάσαμε για το 3ο ΕΠΑΛ και τις άκρως ρατσιστικές διαθέσεις των πιτσιρικάδων. Και σε συνδυσμό με όσες ανάλογες επιθέσεις είχαμε στο Αιγάλεω και τον... ξεσηκωμό γονέων ενόψει της 25ης Μαρτίου για το αν δικαιούται αλλοδαπός μαθητής να είναι σημαιοφόρος στην παρέλαση, ανησυχήσαμε.
Αλλά ευτυχώς είναι έτσι φτιαγμένη η ζωή και το φως ακολουθεί πάντα το σκοτάδι. Για το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα λέω, Έχουμε ξαναγράψει γι' αυτό, αλλά δεν παύει να μας ξαφνιάζει θετικά με τις δράσεις του...

Γονείς και παιδιά μαζί σε μια σπουδαία θεατρική παράσταση «Ο Μεγαλέξανδρος κι ο καταραμένος δράκος».

Θεατρική έξοδος των μαθητών μας

Μαθητές του Καλλιτεχνικού Γ/σίου Γέρακα με πρωτοβουλία των καθηγητριών τους, κ. Αλεξάνδρας Βασιλοπούλου και κ. Ευγενίας Ντερακοπιάν, παρακολούθησαν προαιρετικά την παράσταση «Ο Μεγαλέξανδρος κι ο καταραμένος δράκος» σε κείμενο και σκηνοθεσία του Δήμου Αβδελιώδη στο Θέατρο Βεάκη (Στουρνάρη 32), την Κυριακή 8-3-2009 στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Στο τέλος της παράστασης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν τον σκηνοθέτη, ο οποίος τους ανέπτυξε το σκεπτικό της παράστασης, απαντώντας διεξοδικά στην γενική απορία: «Γιατί μια πρωτότυπη θεατρική πρόταση Καραγκιόζη με πέντε ηθοποιούς, αντί για τις καθιερωμένες φιγούρες του λαϊκού Θεάτρου Σκιών».

Μπροστά σε έργα τέχνης. Τα παιδιά μαθαίνουν, βλέπουν, ακούν, από τους ίδιους τους δημιουργούς...

Βόλτα σε χώρους τέχνης στο κέντρο της Αθήνας
Το Σάββατο 7 Μαρτίου, μαθητές της Α΄και Γ΄ γ/σίου της κατεύθυνσης των Εικαστικών του Καλλιτεχνικού Γ/σίου Γέρακα, συνοδευμένοι από τη φιλόλογό τους κ. Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου και την καθηγήτρια των εικαστικών κ. Κορίνα Πρεβεδουράκη, επισκέφθηκαν το Κολωνάκι. Κι αυτό γιατί τους κέντρισε το ενδιαφέρον το γεγονός ότι η συγκεκριμένη περιοχή έχει εντονότατη δραστηριότητα στον τομέα των εικαστικών, λόγω του μεγάλου αριθμού αιθουσών τέχνης που βρίσκονται εκεί.

Αρχικά επισκέφθηκαν στη γκαλερί Ζουμπουλάκη στην πλατεία Κολωνακίου την εγκατάσταση-έκθεση «Ηλεκτρικό Σπίτι» του Χάρη Κοντοσφύρη, ύστερα από πρόταση ενός μαθητή της Α΄ γ/σίου, ο οποίος είχε επιλέξει για μία εργασία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας απόκομμα εφημερίδας με φωτογραφία έργου και συνέντευξη του παραπάνω καλλιτέχνη.

Στη γκαλερί υποδέχτηκε τους μαθητές ο Χάρης Κοντοσφύρης, που προσπάθησε να αφήσει τα παιδιά να λειτουργήσουν με την παράξενη υλικότητα των έργων του, το τσιμέντο, το οποίο, όπως τους είπε «είναι γεμάτο προκαταλήψεις από όλους μας». Η συνάντηση με τον εικαστικό ήταν πολύ δημιουργική για τα παιδιά , τα οποία στην πορεία της περιήγησης στο χώρο του αποκάλυψαν τα συναισθήματα και τις βαθύτερες σκέψεις τους , απόρροια της «επαφής» και της σταδιακής εξοικείωσής τους με τα έργα του, αλλά και με τον ίδιο. Στο τέλος, μάλιστα, της επίσκεψης ζήτησαν να φωτογραφηθούν μαζί του δίπλα στα έργα που εκείνα ξεχώρισαν: τους τρεις ανήσυχους τσιμεντένιους εφήβους, το άλογο και το κρεβάτι με το κογιότ.

Στη συνέχεια οι μαθητές κατηφόρισαν προς τη γκαλερί «Θανάση Φρυσίρα» στην Κριεζώτου, ένα φωτεινό και φιλόξενο χώρο, όπου εκθέτει ο εικαστικός Άκης Πειρουνίδης, επίκουρος καθηγητής στο τομέα χαρακτικής της ΑΣΚΤ Αθήνας και πατέρας τέως μαθητή του σχολείου τους. Ο τίτλος της έκθεσης « Χαμένοι μεσ΄τον χρόνο» προβλημάτισε τους μαθητές και στάθηκε η αφορμή για μια εκ βαθέων συζήτηση με το ζωγράφο-χαράκτη, ο οποίος τους τόνισε πως «αν και χαμένος μέσα στην ταχύτητα της εποχής του, ο σύγχρονος καλλιτέχνης μέσα από τη ζωγραφική μπορεί να βρει τον αληθινό εαυτό του».

Οι μαθητές, παρατηρώντας τα έργα του, διαπίστωσαν την ουσία της δουλειάς του, που είναι ο άνθρωπος. Καθηλωμένοι μπροστά στο έργο «Απόγνωση», που ήταν αυτό που άγγιξε τους περισσότερους, ο Πειρουνίδης με τη χαρακτηριστική ηρεμία του τους πρότεινε να δουν τους πίνακες ως ερεθίσματα για να σκεφτούν τις δικές τους θέσεις μέσα στον κόσμο, όπου ζούνε, να αντιληφθούν όσα γίνονται γύρω τους, να βάλουν τους προσωπικούς τους στόχους, να αφήσουν πίσω τους όσα δεν τους αρέσουν και να γίνουν συνεργοί, μαζί με όλους τους συμμαθητές τους, στη δημιουργία του κόσμου που ονειρεύονται.

Επίσης ο Πειρουνίδης, έχοντας πλήρη επίγνωση, και ως πατέρας και ως δάσκαλος, ότι μιλάει σε αυριανούς καλλιτέχνες, τους τόνισε πως δε φτάνει το ταλέντο τους. Χρειάζεται να αποκτήσουν γνώσεις, πράγμα που προϋποθέτει να βλέπουν με σοβαρότητα το σύνολο των μαθημάτων τους για να μπορέσει να προχωρήσει η σκέψη τους.


Ο καλλιτέχνης αναφέρθηκε και σε θέματα τεχνικής και δεσμεύτηκε ότι το επόμενο ραντεβού τους θα είναι στο εργαστήριό του, όπου θα τους αποκαλύψει διάφορα μυστικά της δουλειάς του. Οι μαθητές, έχοντας εξασφαλίσει και μια προσωπική αφιέρωση στον προσεγμένο κατάλογο της έκθεσης, αποχαιρέτησαν με ενθουσιασμό τον Πειρουνίδη, στοιχηματίζοντας με το εαυτό τους ότι σε λίγα χρόνια μπορεί να έχουν την τύχη να είναι φοιτητές του ζωγράφου κι αργότερα ίσως και αντάξιοι συνάδελφοί του!

Στη «Φρυσίρα» τελείωσε η βόλτα στις γκαλερί του κέντρου της Αθήνας, η οποία διανθίστηκε και παράλληλα εμπλουτίστηκε με μια ποικιλία εικόνων πραγματικής ζωής, όπως για παράδειγμα τη διαδήλωση προς τιμήν της Κωνσταντίνας Κούνεβα με αφορμή τη γιορτή της γυναίκας την επόμενη ακριβώς μέρα.

Ο ίδιος ο καλλιτέχνης μιλάει στα παιδιά... Μπράβο για άλλη μια φορά στο σχολείο για τις πρωτοβουλιές του.

Μακάρι να μην τους λείψει ποτέ η διάθεση, το κουράγιο, η δύναμη να κάνουν τόσα σπουδαία πράγματα σ' αυτό το σχολείο...

πηγή:
http://nikosth.blog.com/